Eerste berichtje vanuit India - Reisverslag uit Naini Tāl, India van Eefje Vangangelt - WaarBenJij.nu Eerste berichtje vanuit India - Reisverslag uit Naini Tāl, India van Eefje Vangangelt - WaarBenJij.nu

Eerste berichtje vanuit India

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

04 Februari 2014 | India, Naini Tāl

Hallo allemaal!

Allereerst heel erg bedankt voor al jullie lieve berichtjes die ik gekregen heb toen ik vertrokken ben uit Nederland. Dat lijkt voor mij al zo lang geleden. Ik weet dat ik hier nog maar kort ben, en dat besef ik ook, want mijn lichaam en geest moeten nog erg wennen aan India. Gelukkig ben ik terecht gekomen in een hele lieve familie, waar altijd mensen zijn en zitten dus ik ben nooit alleen. Ik deel mijn kamer met Tunda, een meisje uit Roemenie die samen met 2 andere jongens hier is. We hebben ze gisteren uitgezwaaid. Erg jammer, want het waren super leuke mensen!
Vrijdag hebben papa, mama en Rik mij uitgezwaaid op Schiphol en zoals jullie van mij gewend zijn vloeide er een paar traantjes. Ik was echt heel erg zenuwachtig, vooral voor mijn overstap in Frankfurt. Had ik ook meteen vertraging in Amsterdam, fijn! Uiteindelijk viel het allemaal echt reuze mee, en is het allemaal goed gekomen. In het eerste vliegtuig raakte ik aan de praat met een man uit Vancouver, erg interessant. Ik kreeg veel complimenten over wat ik ging doen en zo nam de druk voor de overstap wat af!
Toen ik het vliegtuig naar Chennai eenmaal gehaald had was ik dan ook echt opgelucht en kon het echte genieten beginnen. Helaas geen leuke Australische backpacker naast mij in het vliegtuig maar 2 snurkende Indiaase mannen, fijn! :) Gelukkig heb ik ook goed geslapen en ben ik weer 2 films en een aflevering van Two and a half man rijker! ;)
Aangekomen in Chennai besefte ik me, WOW IK BEN IN INDIA! Het was echt een super gaaf gevoel!!!!! De immigratiedienst duurde wat lang, maar ook dat is goed gekomen en ik vond mijn bagage meteen. Raja stond buiten meteen op me te wachten en toen was ik echt in in India!
Hij kwam me gelukkig ophalen met 2 andere vrienden van hem en de auto. We hadden afgesproken om met de bus te gaan, maar toen ik de bussen zag was ik blij dat ik dat niet gedaan heb... OMG! Alle bussen zaten echt tot aan de nok toe vol, zelfs op televisie valt het dan mee. Raja vertelde me dat omdat het weekend was alle werkende mensen naar familie trokken in het zuiden. Wij moesten nog zo'n 4 uur rijden tot aan het huis van de JET familie. Door de drukte hadden we helaas file waardoor we er 5 uur over gedaan hebben. Ik was werkelijk waar kapot toen ik in Nainarpalyam (plaatsje waar de JET familie woont en de JET school staat) aankwam. Gelukkig mocht ik even slapen, maar door alle indrukken, geluiden, geuren en misschien ook wel het tijdverschil lukte dit niet heel goed.
De eerste dagen hebben ik vooral gewend aan de mensen, het klimaat en het ritme van hier.
Afgelopen zondag zijn we naar de kerk geweest, ze waren me even vergeten te vertellen dat er communie was, dus hij duurde maar liefst 4 uur in plaats van 3. Vier uur lang op de grond zitten, bidden en zingen, wauw, wat een ervaring!
Vandaag heb ik mijn eerste 'lesjes' gegeven op JET. WAUW!! De kinderen zijn zo super lief, ik ben echt zeer onder de indruk. Zij (en niet alleen zij) ook van mij gelukkig haha.
Gisteren ben ik met Jose en Raja twee echte traditionele jurken gaan kopen omdat ik die moet dragen wanneer ik les ga geven. Erg grappig! Ik werd echt ontvangen als Madonna, en op straat wordt ik aangekeken alsof ik echt heel heel erg bijzonder ben. Zelfs de koeien draaien hun nek om wanneer ik langs kom ;)
Zo voor de eerste paar dagen een kleine indruk, ik heb zoveel meer gezien en gedaan maar dat bewaar ik voor als ik weer thuis ben!
Liefs, Eefje

  • 04 Februari 2014 - 15:29

    Sanne:

    Hi Madonna van de lage landen!
    Wat een ontzettend fijn verhaal om te lezen. Dat je bijzonder bent wisten wij natuurlijk allang, fijn dat ze dat daar ook meteen zien! Ik wacht met smacht op foto's van jou in die mooie jurken! Geniet en pas goed op jezelf! Tot je volgende bericht!
    Heel veel liefs, Sanne

  • 04 Februari 2014 - 15:45

    Rik:

    Wat leuk om te lezen zusje! Hou je taai :)
    kus

  • 04 Februari 2014 - 15:51

    Henny:

    Hej meis, goed te lezen dat de reis goed is verlopen en je het goed naar je zin hebt in India.
    Ik kijk uit naar je volgende verhalen en natuurlijk foto's.
    Liefs Henny xxx

  • 04 Februari 2014 - 15:54

    Annemieke:

    Jeefja sister! Wat leuk dat ik net ff met je kon buurten! En wat vind ik je eerste gevoel bij JET, de familie en de kids fijn om te lezen.
    Ons mam hangt nu ook ergens in de lucht en zal vanavond in Delhi landen. Hans en Sonja vertrekken vrijdag. En ik kan haast niet meer wachten tot Geertje en ik dan zaterdag ook eindelijk mogen gaan!
    De 14e zien we jou!

    xxx Anamika sister

  • 04 Februari 2014 - 15:59

    Nienke:

    Hoi Eef,

    Wat leuk om je eerste verhaal al te lezen!
    Wat heb jij al veel indrukken gehad de eerste dagen..
    Kun je je draai al een beetje vinden? Of nog steeds last van het grote tijdverschil en de lange reis?
    Ik wens je nog veel plezier en avontuur daar en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Liefs,

    Nienke

  • 04 Februari 2014 - 16:37

    Dees:

    Zo, die ervaring heb je daarom al mooi 'in de pocket'.. Ben blij dat alles zo soepel verlopen is met de reis.. Geniet geniet geniet! ennu.. Fotooo's;) xxx

  • 04 Februari 2014 - 17:00

    Sjoerd En Jeanine:

    He dappere meid!
    Je hebt niet stilgezeten en gaat er voor. Zo kennen we jou natuurlijk. Maak er iets moois van daar, maar zo te lezen gaat dat lukken. We zijn nu bij oma in Valkenburg en ze gaat het ook lezen. Mooi hoor!
    Fijn om te lezen dat het je goed bevalt. Annemieke is er ook klaar voor, ze is al echt aan het aftellen want zaterdag vliegt ze.
    Groetjes en kussen van iedereen!
    mama en papa

  • 04 Februari 2014 - 17:07

    Mama:

    He eefje
    wat eenleuk verslag. Nou die koeien hadden zoiets natuurlijk nog nooit gezien. Fijn dat het allemaal goed gaat.
    benieuwd naar de foto's.
    groet mama

  • 04 Februari 2014 - 17:43

    Jeroen En Jolande:

    Wat een leuk verslag Eefje en wat een ervaring. Chapeau!!!!! Geniet nog lekker.
    Liefs van ons xxx

  • 04 Februari 2014 - 17:47

    Evi:

    Eeeef, leuk om te lezen! Geniet er maar heel erg van! Liefs Evi

  • 04 Februari 2014 - 17:54

    Renée:

    Klinkt goed Eef! En shoppen voor nieuwe jurken is nooit een straf;-)
    Veel plezier xxx Renée en Lars

  • 04 Februari 2014 - 18:18

    Carla Damen :

    Hallo Eefje fijn dat je een redelijke goede reis had, ik neem mijn petje voor je af.ik wens je daar een hele fijne tijd en lees graag je verslag daar van.heel veel groetjes en succes.

  • 04 Februari 2014 - 18:53

    Ester:

    Wauwieeee lieve Eef! Echt geweldig allemaal. Goed teken dat je het gevoel hebt dat je er al veel langer bent. Geniet onwijs, snuif alle geuren op en stort je in het avontuur. Veel liefs

  • 04 Februari 2014 - 19:06

    Clemy:

    Ha Eefje, leuk je eerste verhaal. Fijn dat je je zo gauw thuis voelde in India. Lief zijn ze op Jet he! Blijf vooral schrijven, sommige dingen zijn weer zo herkenbaar. Geniet van India, rust goed uit. En geef de kids en met name Sam een dikke kus van me. Hele fijne tijd, meid!

  • 04 Februari 2014 - 20:37

    Nicole:

    Hoi eefje, top om te horen dat het al voelt of je er al langer bent. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Veel plezier en ik blijf je volgen, kus nicole

  • 04 Februari 2014 - 21:17

    Peggy:

    Wat een fantastische ervaring! Geniet van ieder moment en hartstikke leuk dat je het met ons allemaal deelt zodat we een klein beetje bij he zijn daar aan de andere kant van de wereld. Heel veel plezier toegewenst.

  • 05 Februari 2014 - 10:07

    Ger, Cécile En Iris:

    Geweldig verhaal Eefje, fijn dat er zoveel hulp en aandacht is van de mensen om je heen. Er is een spreekwoord dat zegt ; Wie goed doet, goed ontmoet. Helemaal van toepassing op jou. Geniet ervan, groetjes uit Landgraaf, Ger, Cécile en Iris.

  • 05 Februari 2014 - 10:48

    Karen Van De Ven:

    Ik heb zomaar het idee dat het daar helemaal goed gaat komen met jou!

  • 06 Februari 2014 - 17:10

    Dorian:

    Hey lieve Eefje. Wat fantastisch wat je daar allemaal mee maakt en wat schrijf je je ervaringen leuk en humoristisch op! Zie bepaalde situaties helemaal voor me. Ook ontroerend. Wie weet gaat straks iedereen ook hier steeds naar jou omkijken; breng die jurken maar mee.
    H gaat je verslag ook nog lezen.
    Voor nu: heb t goed daar, geniet van al het nieuwe en je maakt voor de kinderen daar nu al het verschil!
    xx, Dorian

  • 06 Februari 2014 - 22:21

    Rieky :

    Hoi Eefje
    Wat super knap van jou dat jij dit grote avontuur in je eentje aangaat !!!!
    Fijn dat je reis goed is gegaan .het is ook erg leuk om je mooie verslag te lezen .
    Heeeeeeel veel plezier geniet ervan
    Groetjes Rieky xxxx

  • 06 Februari 2014 - 22:45

    Ria:

    Lieve Eefje, zoals afgesproken volg ik je. Erg leuk om je verslag te lezen en een beetje een indruk te krijgen van hoe het met je gaat. Fijn om te lezen dat ze je met de nek aankijken en zelfs de koeien. Hier gaat je eigenwaarde toch wel van groeien haha. Geniet er enorm van want een maand is zo voorbij en dan sta je weer buiten bij mij op de Kompaan berg. XXxx

  • 07 Februari 2014 - 07:43

    De Heijdjes:

    Hoi eefje, echt super knap van jou hoor. Wij zijn onder de indruk! Leuk om je eerste verhaal te lezen en we zijn nu al benieuwd naar het volgende. Ik ben ervan overtuigd dat zij daar zeker van een bijzonder mens mogen genieten en dat zij en jij een mooie les voor het leven krijgen/hebben. Geniet met volle teugen! Xxx

  • 07 Februari 2014 - 13:00

    Anne Bressers:

    Klinkt geweldig Eef! Leuk om je verhalen te lezen vanuit jouw eigen huisje. :) Ik zal er goed op passen! Keep us updated en geniet er van daar! X

  • 07 Februari 2014 - 16:35

    Mary:

    Lieve Eefje,


    wat een eerste prachtig verhaal!! heel mooi om te lezen. Het afscheid zal even niet mee hebben gevallen maar daarna is nu al alles goed gekomen zo te lezen. Je bent goed opgevangen. De jurken zullen je heel erg mooi staan dat weet ik zeker! En oma zou 't prachtig hebben gevonden van die koeien. We zijn heel benieuwd naar de foto's! ik ben supertrots op jou. Veel knuffels van ons allemaal, ook aan de kindjes daar, xxx je mama ani

  • 07 Februari 2014 - 18:27

    Robert:

    Heheeeey Eef, wow wat een ervaringen die eerste dagen! Ik had eerder gedacht dat Bobjes omkeken miss Piggy ;P maar goed een heilige koe is ook niet verkeerd hahaha Geniet er vooral van!!
    Dikke kus oom Eli en Obi

  • 08 Februari 2014 - 19:35

    Jacqueline:

    Hoi Eefje, Wat geweldig, wat leuk hoe je alles schrijft, ik geniet mee! Lieve groet, Jacqueline

  • 10 Februari 2014 - 20:01

    Hanneke:

    Leuk om te lezen allemaal. Maak er iets moois van. Knuf. Hanneke.

  • 11 Februari 2014 - 15:25

    Noortje:

    Hee Eefje,

    Echt superleuk om te lezen :) Fijn dat je lekker aan het wennen bent.
    Ik ga je zeker in de gaten houden. Wel prettig dat zelfs koeien omkijken naar je hahaha,
    echt grappig :P Geniet ervan!

    Groetjes,
    Noortje

  • 12 Februari 2014 - 20:22

    Yvon:

    WAUW eef!!! wat leuk om te lezen. Wat maak je me nu al ontzettend jaloers haha. Dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Naini Tāl

Eefje in India

Na lang twijfelen, heb ik toch besloten om een kleine poging te wagen en mijn ervaringen die ik in India mee ga maken via deze weg met jullie te delen.
Allereerst werd ik vanmorgen wakker en besefte me dat het nu echt januari 2014 is, en dat ik dus in deze maand dus zal vertrekken naar India.
Over een paar weken zal ik op 31 januari 's ochtends heel vroeg worden uitgezwaaid (door een heel gezelschap :)) en op het vliegtuig stappen naar Frankfurt. Daar heb ik een korte tijd om over te stappen, maar ik ben deze week gerustgesteld door ervaren reizigers dat, dat helemaal goed gaat komen. Daar ga ik me dus (proberen) niet meer druk om (te) maken.
Vanuit daar moet ik voor mijn doen echt mega lang stil zitten en vlieg ik door naar Chennai. Daar zal ik heel laat aankomen en zal Raja mij op wachten. Wat er dan precies gaat gebeuren weet ik niet, maar dat zie ik vanzelf wel. Raja zal me denk ik de volgende dag meenemen naar Tamil Nadu waar het project JET zich bevindt. JET is een project voor, veelal verstoten, lichamelijk gehandicapte kinderen. Deze kinderen komen uit zeer arme en vaak gebroken gezinnen, maar hebben daarnaast ook een lichamelijke handicap.
Voor meer informatie verwijs ik jullie door naar de site van Stichting Kindia: www.kindia.nl.
Na twee weken zullen Annemieke en Geertje aankomen op JET. In de derde week van februari zullen de moeder van Annemieke en Hans en Sonja JET bezoeken. In deze week zal ook het tehuis waarvoor ik, Annemieke, Hans en mijn mede vierdaagse wandelaars zo hard gezwoegd hebben vorige zomer geopend worden. Ik ben heel erg trots dat ik bij deze speciale gebeurtenis aanwezig mag zijn en dat ik met mijn eigen ogen kan zien waarvoor ik die vierdaagse ook alweer gelopen heb. Het kruisje heel trots boven mijn bed, maar het was echt flink afzien, dus hoop dat dit nog meer voldoening geeft!
In de laatste week van januari zal ik terug gaan naar Chennai en vlieg ik weer via Frankfurt terug naar huis. Wie me dan komt ophalen weet ik nog niet, maar bij het wegbrengen was dit toch niet zo'n probleem als eerder gedacht dus dat zal wel goed komen :)
Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes, Eefje

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Goodmorning Sister!

11 Februari 2014

Lovely JET

04 Februari 2014

Eerste berichtje vanuit India

28 Januari 2014

Test berichtje

01 Januari 2014

nog 30 nachtjes...
Eefje

True greatness consists in being great in little things. - Charles Simmons

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 5932

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Eefje in India

Landen bezocht: