Lovely JET - Reisverslag uit Pondicherry, India van Eefje Vangangelt - WaarBenJij.nu Lovely JET - Reisverslag uit Pondicherry, India van Eefje Vangangelt - WaarBenJij.nu

Lovely JET

Door: Eefje

Blijf op de hoogte en volg Eefje

11 Februari 2014 | India, Pondicherry

Wauw! Ik word echt overdonderd door jullie reacties, super leuk!
Ik ben inmiddels behoorlijk gewend en echte ster in het pellen van knoflook! :) Afgelopen donderdag(?) zijn er 11 Amerikanen aangekomen die zullen blijven tot aanstaande vrijdag. Ik kijk uit naar die dag haha. Het is tamelijk heftig om heel de dag omringd te zijn door zoveel mensen en dan ook nog eens Amerikaanse mensen. Ze zijn nogal tja, Amerikaans. Ze zien en horen zichzelf graag en maken dan ook overal fimpjes, snapchats en foto's van en delen die met elkaar. In Amerika volgen zij de bijbel school en zij verspreiden hun woord van God. Ik was natuurlijk erg nieuwsgierig dus ben het afgelopen weekend een paar keer mee geweest naar een zogenoemd ministry. Ze gaan dan langs verschillende dorpen om papieren over God uit te delen en hun gedachten met elkaar te wisselen. We eten dan bij vrienden van Raja en Josephine uit de kerk. Super leuk om ook andere huizen, dorpen en leefwijzes te zien, een beetje het echte India zeg maar. India is zeer kleurrijk en ik pas hier dan ook perfect tussen met mijn dansende roze jurken :)
Toen ik hem vorige week aantrok werd de gehele familie super enthousiast, erg grappig haha. Ook de kinderen op JET vonden hem super en complimenteren mij elke dag hoe mooi ik eruit zie, erg goed voor mijn zelfvertrouwen dus :)
Vorige week ben ik begonnen met lesjes geven want op JET zijn dat is toch het liefste wat ik hier doe. De kinderen zijn zo ontzettend zorgzaam, ik weet straks in Nederland niet meer hoe ik mijn eigen beker met water moet vullen...
De lesjes vinden ze allemaal super leuk. Ze zijn hier niet gewend om spelenderwijs iets te leren dus wanneer ze in mijn 'klas' zitten denken ze dat ze de hele tijd spelletjes mogen doen, erg schattig.
Afgelopen weekend heb ik het spelletje halli galli geintroduceerd, echt een super succes! Het spel met de bel is niet meer weg te denken van de school, super! Ze spelen het graag met mij, en hoe ik ook mijn best doe, ik kan echt niet altijd winnen.
Ik heb het echt onwijs naar mijn zin hier en ben ook super blij dat alles goed verloopt!
Oh echt grappig trouwens, die Amerikaanse mensen willen van alles weten over Holland. Dus ik ben heel de tijd aan het vertellen over hoe het eruit ziet, wat we eten, wat we drinken, hoe laat etc. etc. Ook de foto's van jullie allemaal vallen goed in de smaak. Sommige namen van jullie kennen de kinderen zelfs al haha.
Ohja Sanne en Lars jullie stoeprijt is super goed in de smaak gevallen! Heb afgelopen weekend gezellig hele tekeningen gemaakt op de vloer, nice! :)
Nu ik hier ben en besef dat de kinderen echt heel blij zijn met alles (bellenblaas, papier, potloden, ballonnen, stoepkrijt) wil ik graag nog meer doen! :) Ik heb dan ook besloten dat ik een glijbaan voor ze ga kopen. Ik heb geprobeerd dit met Raja te regelen, maar hij heeft het momenteel erg druk met alle Amerikanen. Ik heb gezegd dat het gergeld moet zijn voordat ik vertrek, haha. Het zal even wat tijd en geld gaan kosten maar ik weet zeker dat de kinderen met alle hulp vanuit Nederland een super glijbaan krijgen, waar ze voor altijd aan mij kunnen blijven denken!
Blijf berichtjes sturen, super fijn om contact te houden met het thuisfront!
Dikke knuffel,
Eefje

  • 11 Februari 2014 - 12:54

    Lieke:

    Wow eef, wat gaaf allemaal!
    En mooi om te lezen dat je zoveel goeds kan doen.
    Geniet ervan!!!

    X Lieke

  • 11 Februari 2014 - 12:54

    Rik:

    Alweer een berichtje, wat leuk! Wat leuk ook om wat meer te horen over de kinderen en je lessen :) Ga zo door :) xx

  • 11 Februari 2014 - 13:00

    Annemieke Van Den Broek:

    Bijzonder alles he Eef? Ben erg benieuwd naar t spel dat je ze geleerd hebt! Wij zijn zojuist aangekomen in Agra en hebben uitzicht op de Taj Mahal. Ok, we moeten wel eerst over n mega vuilnisveld kijken waar mensen gerust hun behoefte zitten te doen, maar goed.......that's India.

  • 11 Februari 2014 - 13:00

    Marije:

    Lieverd! Wat klinkt het toch allemaal fijn! En wat heerlijk om te lezen dat je zo geniet!
    Heb nog een fijne tijd! Liefs, xxx Marije

  • 11 Februari 2014 - 13:39

    Ester:

    Ow lieve eef wat te gek!! Zie je al helemaal gaan met Halli galli hahha. Super van die glijbaan, geweldig dat je zoveel goeds doet. Kunnen we je niet een beetje sponseren met t geld voor de glijbaan?
    En die Amerikanen.. Klinkt heel herkenbaar ;) probeer ze maar eens Nederlands te laten voorlezen, lachbui geganrandeerd! Dikke knuffel

  • 11 Februari 2014 - 16:10

    Henny:

    Hoi Eefje,

    Superleuk berichtje weer, altijd genieten te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt.
    liefs Henny xxx

  • 11 Februari 2014 - 17:28

    Mary:

    Lieve Eefje,

    wat een superverhaal weer om te lezen!! Al heb ik net ook al heel wat gehoord uit je eigen mond wat ook ik ook heel fijn vond.
    Je bent een supermens, tot snel!!
    jouw mama ani

  • 11 Februari 2014 - 17:58

    Sjoerd En Jeanine:

    Hoi Eefje, klinkt goed wat je allemaal aan het doen bent daar. Tja die amerikanen, je krijgt ze er gratis bij, maar je hebt er niet altijd veel aan. Gelukkig kun je zelf meer diepgang bereiken, zowel met Raja en Jose en met de kinderen, in wat je doet en wat je meemaakt. Geniet van elk moment! En we zijn ook heel blij dat je nergens last van hebt! Klinkt als een echte Vangangelt! (ha,ha) Rik was daar ook niet ziek. We hopen snel weer van je te horen! Ga er voor! groetjes en kussen, je trotse vader en moeder.

  • 11 Februari 2014 - 19:11

    Nicole:

    Weer super om het allemaal te lezen. Dacht net nog in de auto aan je... hahaha. ik kom thuis en tada een bericht..
    Als je er nog een maand achteraan wilt plakken dan laat het me maar weten, dan kom ik ook... Geniet van elk moment, kus nicole

  • 11 Februari 2014 - 19:21

    Ria:

    Hoi lieve Eefje, elke keer als ik je verslag zit te lezen zie ik je voor me. Wat zullen die kinderen Super blij zijn met jou aanwezigheid en al je spannende ' kunsten'. Ik heb je vorige week 'n app gestuurd die zal je moeder wel gelezen hebben haha. Geniet er nog enorm van ik ben Kei trots op je XX

  • 11 Februari 2014 - 19:32

    Janouke:

    Wat gaaf om te lezen! Jij op je aller kleurrijkst, helemaal top en in je element hoor ik. Halli galli gekker moet het niet wat, wat leuk. Ik had je eigenlijk twee handpompen mee moeten geven. Dat werkt hier ook als een trein. Eefje ga lekker weer freubelen en genieten. zeker dat die glijbaan komt! Succes <3 XXX Janouke

  • 11 Februari 2014 - 19:38

    Jacqueline:

    Hoi Eefje,
    Jou foto met de jurk hangt in de groep! Staat je echt goed! Wat een leuk idee een glijbaan!! Ik draag beetje bij.
    Heel veel groeten en geniet van al je inzet! Jacqueline

  • 11 Februari 2014 - 21:13

    Geertje:

    He lieve Eef!!!!!!
    Jij gaat als een speer daar lees ik. Ontzettend leuk, mooi en grappig om te lezen wat jij allemaal meemaakt op je bijzondere reis. Met name die kleurigheid, onbevangenheid en het enthousiasme waar ik je zo in herken. Prachtig!! ♡
    En Halli Galli hahahaha, super! Doet het bij alle kinderen goed dus. Bij Flamingo ook nog steeds dagelijkse kost hihi.
    Heb je geen goede reis meer gewenst van te voren.....dus bij deze wens ik je nog 2 hele mooie, indrukwekkende en gezellige weken met veel memorabele momenten!!!!
    Ik ben stralend trots op je als ik je verhalen lees. Dikke kus vanuit Veldhoven xxxxxx

    Ps. Die glijbaan is een superidee!!!!!
    Pss. Wat zul je weer moeten wennen straks in Nederland...... wel terugkomen hoor ;-)

    Nogmaals een dikke kus en knuffel hihi daaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!!!!!!!

  • 11 Februari 2014 - 22:28

    Stefan:

    wereldreiziger Eeeef!

    Kei leuk om al je avonturen te lezen haha!

    Haha ja met apen als buurman ben je er zeker op voorruit gegaan. Wat vinden ze van alle spulletjes die je met veel moeite hebt meegenomen? Respect dat je een poging waagt om z'n hete peper te eten.. Neem er maar een paar mee voor in Nederland, want nu ben ik ook nieuwsgierig. Zijn ze ook zo fanatiek in halli galli als wij dat altijd zijn? Top om te lezen dat je er zo van geniet!

    Ik heb van je moeder gehoord dat je helemaal geen smsjes van me hebt ontvangen, terwijl ik er mega veel heb gestuurd en die van jou wel ontvang. Ik snap er niets van. bel me anders maar in de avond als je tijd hebt ;).

    ps. Ik wil ook een glijbaan

    geniet er van en stiekem mis ik je! xx

  • 12 Februari 2014 - 08:16

    Lars:

    Hee lieve Eef!

    Wat fijn om te lezen dat het je daar zo goed af gaat!
    De lieve en zorgzame Eef die wij kennen vinden zij natuurlijk nog 10x zo speciaal!
    Blijf genieten van de kleine dingen, en onthoudt dat je beter Amerikanen kan hebben, dan Engelse of Russen;)

    blijf je leuke zelf en maak er nog wat van:) voor je t weet is t voorbij!
    Wat voor een glijbaan gaat t worden? > een suisbuis? of turbotol? :)

    Heel veel liefs! Stoepkrijt ze
    en tot je volgende berichtje

    xxx

    Lars


  • 12 Februari 2014 - 08:26

    Sanne:

    Hi Girl!

    Wat ontzettend fijn om zo over je avonturen te lezen! Wat ben ik trots :)
    Wat die Amerikanen betreft laat maar lullen inderdaad ze zijn zo weer weg en dan keert er hopelijk wat rust terug!

    Fijn dat het stopkrijt goed werd ontvangen, ik ben benieuwd naar jullie creative uitspattingen en hoop dat je er foto's van hebt. Ik kan niet wachten om door dat album heen te gaan en je verhalen echt te horen!

    Tot snel, heel veel liefs uit het iets wat frisse maar gelukkige (lees momenteel) droge Nederland
    XOXO Sanne

  • 12 Februari 2014 - 08:43

    Carla Damen:

    Hallo Eef wat fijn dat het zo goed gaat .zet hem op voor je het weet ben je weer thuis in het natte Nederland, geniet er van groetjes.

  • 12 Februari 2014 - 18:40

    Annemieke Van Den Broek:

    Hoi Eefje!

    Wat een leuk verslag!! Wat gaaf om te horen dat je het zo fijn hebt op Jet en dat de kinderen zo lief zijn!!:)
    En wat leuk wat je allemaal doet!! Ik ben ook zo benieuwd...Overmorgen komen we al!! Echt leuk om jou te zien daar! Ik ben ook zo benieuwd naar de kinderen en het project, maar als ik jouw verhalen lees is het super leuk daar en kun je ook echt wat betekenen daar,fijn hoor!:)
    Tot overmorgen!! Groetjes Geertje

  • 12 Februari 2014 - 19:22

    René En Yvonne:

    Hee Eef!

    Super fijn dat je het zo naar je zin hebt, maaruh...je komt toch nog wel terug he?! hahaha...
    Goed om te horen dat je goed wordt opgevangen en dat iedereen enthousiast is door je aanwezigheid.
    De volgende eetsessie wordt dus iets met kerrie, pepers en knoflook. Wij laten ons graag verrassen! Haha..
    Heel veel plezier nog en succes daar. Tot snel!

    Heel veel liefs,

    Xx.
    Yvonne en René

  • 12 Februari 2014 - 20:30

    Yvon Wattimena:

    Wat geniet ik van je verhalen haha, ik hoor je stem het vertellen in mijn hoofd en zie dan je overenthousiaste hoofd erbij. Het is het echt heel leuk dit allemaal te lezen, ik ben echt benieuwd naar nóg meer verhalen!! Geniet er nog maar lekker van daaro!! heeeeeel veel kusjes en een mega dikke denkbeeldige knuffel van je liefste nichtje

  • 13 Februari 2014 - 14:10

    Rianne:

    Namaste!
    Geweldig.......India land van tegenstellingen! Leuk om te lezen hoe enthousiast je bent, ik zie het ook helemaal voor me, hoe je straalt, en met de kinderen bezig bent:) geniet van alle kleuren, geuren, smaken en geluiden!
    Liefs Rianne

  • 14 Februari 2014 - 13:52

    Inge:

    Hee Eef,

    Wat leuk om op deze manier een klein beetje mee te krijgen wat jij daar mee maakt.

    Nog twee fijne weken daar!

    xx Inge

  • 14 Februari 2014 - 14:37

    Eefje Vangangelt:

    Lieve allemaal,
    Thanks voor jullie lieve reacties!
    Het is (vind ik) onbeleefd om te vragen, maarals reactie op jullie vragen ja, jullie kunnen financieel bijdragen (vrijblijvend) als je wilt voor de glijbaan.
    Je kunt geld naar me over maken: 8855928 tnv EMM Vangangelt.

    Ik zie echt met eigen ogen hoe blij, oprecht blij ze zijn met alles dus ik weet zeker dat die glijbaan een ontzettend succes gaat worden! :)

    Liefs, Eefje


  • 14 Februari 2014 - 20:46

    Oma:

    Hallo eefje!
    Heel veel lieve groeten van oma vangangelt hans marion claire chris en kiekie
    en nog een hele fijne tijd
    Doei

  • 15 Februari 2014 - 09:44

    Tante Trees:

    Lieve Eefje,
    even een reactie van ons of alles met jou goed gaat.
    Heb je het goed naar de zin? We hoorden van Mary dat je het erg leuk vindt, het werk dat je doet.
    heel veel succes met alles.

    Lieve groetjes van Peter en Trees


  • 21 Februari 2014 - 09:46

    Zebra:

    Hallo lieve juf Eefje,
    Tom zegt:"Ik mis je", groetjes van Tom.
    Willhard zegt: "Ik vind je zo lief", kus van Willhard.
    Jana zegt: "Knuffel van Jana".
    Jitske zegt: "Allerliefste Eefje".
    Milan zegt: "Lieve Eefje".

    Fijn da tje het zo leuk hebt daar, maar wij missen je ook. We hopen je snel weer te zien.
    Veel plezier nog.
    Groetjes van Lisa, Ilona, Ashley, Jacqueline, Irene en Ilona

  • 21 Februari 2014 - 10:04

    Zebra:

    Hallo lieve juf Eefje,
    Jayden zegt: "Ik vind jouw lief". Groetjes Jayden
    Ryan zegt: "Juffrouw Eefje je bent heel lief. Als ik later soldaat ben ga ik ook een glijbaan kopen voor de kindjes. Groetjes van Ryan
    Serena zegt: "Wanneer kom je weer terug?' Ik vind je heel lief. Ik mis je"Groetjes Serena
    Daan zegt: "Ik vind het leu da tje cadeautjes aan d ekinderen heb tgegeven. Handkus van Daan".
    Zico zegt: "Ik mis je" Ik wil brandweerman worden". Groetjes van Zico.

    Groetjes van ons allemaal bij de Zebra.

  • 21 Februari 2014 - 23:33

    Wilma Weijters:

    Hoi Eefje, wat mag jij trots zijn op jezelf en wat ga je goed daar. Als ik je zo zie op de foto's dan denk ik : je hoort er gewoon. Je straalt en ziet er heel gelukkig uit. Zal inderdaad wel weer wennen zijn hier in het koude Nederland. Geniet nog de laatste paar dagen en wil snel alles van je horen.................dag lieve KANJER............XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 22 Februari 2014 - 11:36

    Helma:

    Hoi Eefje, leuk om je belevingen te lezen. Geniet er nog van net zoals je de kinderen laat genieten!
    Groetjes Helma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Eefje in India

Na lang twijfelen, heb ik toch besloten om een kleine poging te wagen en mijn ervaringen die ik in India mee ga maken via deze weg met jullie te delen.
Allereerst werd ik vanmorgen wakker en besefte me dat het nu echt januari 2014 is, en dat ik dus in deze maand dus zal vertrekken naar India.
Over een paar weken zal ik op 31 januari 's ochtends heel vroeg worden uitgezwaaid (door een heel gezelschap :)) en op het vliegtuig stappen naar Frankfurt. Daar heb ik een korte tijd om over te stappen, maar ik ben deze week gerustgesteld door ervaren reizigers dat, dat helemaal goed gaat komen. Daar ga ik me dus (proberen) niet meer druk om (te) maken.
Vanuit daar moet ik voor mijn doen echt mega lang stil zitten en vlieg ik door naar Chennai. Daar zal ik heel laat aankomen en zal Raja mij op wachten. Wat er dan precies gaat gebeuren weet ik niet, maar dat zie ik vanzelf wel. Raja zal me denk ik de volgende dag meenemen naar Tamil Nadu waar het project JET zich bevindt. JET is een project voor, veelal verstoten, lichamelijk gehandicapte kinderen. Deze kinderen komen uit zeer arme en vaak gebroken gezinnen, maar hebben daarnaast ook een lichamelijke handicap.
Voor meer informatie verwijs ik jullie door naar de site van Stichting Kindia: www.kindia.nl.
Na twee weken zullen Annemieke en Geertje aankomen op JET. In de derde week van februari zullen de moeder van Annemieke en Hans en Sonja JET bezoeken. In deze week zal ook het tehuis waarvoor ik, Annemieke, Hans en mijn mede vierdaagse wandelaars zo hard gezwoegd hebben vorige zomer geopend worden. Ik ben heel erg trots dat ik bij deze speciale gebeurtenis aanwezig mag zijn en dat ik met mijn eigen ogen kan zien waarvoor ik die vierdaagse ook alweer gelopen heb. Het kruisje heel trots boven mijn bed, maar het was echt flink afzien, dus hoop dat dit nog meer voldoening geeft!
In de laatste week van januari zal ik terug gaan naar Chennai en vlieg ik weer via Frankfurt terug naar huis. Wie me dan komt ophalen weet ik nog niet, maar bij het wegbrengen was dit toch niet zo'n probleem als eerder gedacht dus dat zal wel goed komen :)
Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes, Eefje

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Goodmorning Sister!

11 Februari 2014

Lovely JET

04 Februari 2014

Eerste berichtje vanuit India

28 Januari 2014

Test berichtje

01 Januari 2014

nog 30 nachtjes...
Eefje

True greatness consists in being great in little things. - Charles Simmons

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 5931

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Februari 2014

Eefje in India

Landen bezocht: